ChristinaKabel.dk

Sådan kommer dit firma i medierne - på den gode måde!

For mange iværksættere og firmaer er markedsføring i medierne lig med annoncer, kombineret med en lille note i den lokale avis, når det går højt.

 

Men du kan lære at bruge medierne meget bedre. Både til at fortælle dine historier og til at opnå den eftertragtede status som officiel ekspert på dit område.

På dette kursus gennemgår vi hvilke medier der er de bedst egnede for dig, og hvorfor det sjældent er Børsen. Og hvordan du kan bruge mediernes målgrupper til at få fat i helt nye kundetyper.

Du lærer hvad der er en god historie for journalister. Og de forskellige metoder, som kan få dig i medierne. Med masser af eksempler på hvordan andre har fået succes med medierne.

Når du går hjem ved du:

  • Hvordan du laver en pressemeddelelse, som ikke er blandt de 90 % som ryger direkte i journalisternes skraldespande.
  • Hvordan og hvornår du bedst kontakter medierne og gør dig selv til en attraktiv kilde.
  • Hvordan din historie bliver tv-egnet
  • Hvordan du bruger din historie i både lokale og landsdækkende medier.
  • Hvordan du finder ud af hvad der er blevet skrevet om dit firma.
  • Hvordan du laver din egen mediestrategi og pressekit - og bruger dem.
  • Hvad du altid skal huske inden et interview. Og hvad du kan kræve at få ændret inden det går i trykken.
  • Hvad du gør, hvis der en dag står noget negativt om dig eller dit firmaer i avisen.

 

Læs hvordan Børn og dyrs annoncebudget blev til 75 artikler og TV-2 indslag

Læs hvad det betød for Alzheimerforeningen at blive omtalt i mere end 250 artikler, radio- og tv-indslag på godt tre måneder